Background

Beslenme ve Diyet



SAĞLIKLI BESLENME NEDİR?

 

Beslenme; anne karnında başlayarak yaşamın sonlandığı ana kadar devam eden yaşamın vazgeçilmez bir ihtiyacıdır.

İnsanın büyümesi, gelişmesi, sağlıklı üretken olarak uzun süre yaşaması için gerekli olan besin öğelerini yeterli ve dengeli miktarda alıp vücutta kullanabilmesidir.

Karın doyurmak, açlığı bastırmak, canının çektiği şeyleri yemek veya içmek değildir.

mecidiyeköy escort - escort - spermiogram testi

Günlük yaşamda bireylerin (gebe, emzikli bebek, okul çocuğu, genç, yaşlı, işçi, sporcu, kalp damar hastaları, şeker hastaları, yüksek tansiyon hastaları, solunum yolu bozuklukları vb.) yaşa, cinsiyete, yaptığı işe ve fizyolojik özelliklerine göre değişen günlük enerjiye ihtiyacı vardır. Sağlıklı bir yaşam sürdürmek için, alınan enerji ve harcanan enerjinin dengede tutulması gerekmektedir.

 
OBEZİTE NEDİR?
 
Günlük alınan enerjinin harcanan enerjiden fazla olması durumunda, harcanamayan enerji vücutta yağ olarak depolanmakta ve obezite oluşumuna neden olmaktadır.
 
Buna paralel olarak, günümüz teknolojisindeki gelişmeler yaşamı kolaylaştırmakla birlikte günlük hareketleri önemli ölçüde sınırlanmıştır. Anlaşılacağı üzere obezite; besinlerle alınan enerjinin (kalori) harcanan enerjiden fazla olması ve fazla enerjinin vücutta yağ olarak depolanması (%20 veya daha fazlası) sonucu ortaya çıkan, yaşamın kalitesini ve süresini olumsuz yönde etkileyen bir hastalık olarak kabul edilmektedir.
 
Yetişkin erkeklerde vücut ağırlığının %15-18'i kadınlarda ise %20-25'ini yağ dokusu oluşturmaktadır. Bu oranın erkeklerde %25, kadınlarda ise %30'un üstüne çıkması obeziteyi oluşturmaktadır.
 
OBEZİTE HAYATIMIZI NASIL ETKİLER?
 
Günümüzde obezite beraberinde getirdiği hastalıklar nedeniyle mortalite ve morbiditesi yüksek bir hastalık olarak kabul edilmektedir. Şeker hastalığı, kalp hastalıkları, rahim kanseri, safra kesesi hastalıkları, eklem hastalıkları, hipertansiyon, meme ve kolon kanseri, psikolojik problemler gibi hastalıkların oluşma riskini arttırır.
 
Diğer bir açıdan bakacak olursak oluşan psikolojik sorunlar sonucunda insanların sosyal hayatı büyük ölçüde etkilenmektedir.
 
KİLO VERMEYİ NASIL BAŞARABİLİRİZ?
 
Kendimize ve beslenme uzmanımıza güvenmeliyiz.GHüvenmek başarmanın yarısıdır. Azimli ve sonuç odaklı hareket edilmelidir. Yapılan kan tahlilleri, vücut analizi, size özel beslenme programı ve düzenli kilo takibiyle kilo vermeniz artık çok kolay. Kilo vermeyi başaracıksınız.
 
BESLENME VE DİYET POLİKLİNİĞİMİZDE UYGULANAN DİĞER PROGRAMLAR NELERDİR?
 
Kilo aldırma programı, gebelikte beslenme, çocuklarda beslenme, sporcu beslenmesi, kronik hastalıklarda (şeker, kalp hastalıkları) beslenme, onkoloji hastalıklarında beslenme programı beslenme ve diyet polikliniğimizde uygulanmaktadır.
 
BESLENME VE DİYET BÖLÜMÜ
Küçük İpuçları
 
1- Sabah yataktan kalkınca hemen iki bardak su içiniz.
 
 
 
 
 
2- Yemeğe başlamadan önce ve arada su içiniz. Su midede besinleri şişirir ve daha az yiyecekle daha fazla tokluk sağlar.

 

3- Yemek tabağınızı, kaşık ve çatalınızı küçük seçiniz. Küçük bir tabaktaki bir porsyon yemek gözünüze daha büyük ve daha doyurucu görünür. Küçük kaşıkla daha küçük lokmalar halinde ve daha yavaş yemek yiyebilirsiniz.

 
 
4- Günlük et, balık, tavuk, sebze hakkınızı yerken bunları tabağa tek başına koymayınız. Yanlarına domates, salatalık, marul ekleyerek hep gözünüze zevkli gelen hem de daha dolu görünen bir tabak hazırlayınız.
 
 
 
5- Yemeğinizi sakin, küçük lokmalar halinde, iyice çiğneyerek, yavaş yavaş yiyiniz. Her lokmanın tadını çıkartınız. Asla hızlı yemeyiniz. Unutmayınız ki tokluk hissi yemeğe başladıktan en az 20 dakika sonra beyne ulaşır. Her lokmadan sonra çatalınızı tabağınıza bırakmanız daha yavaş yemenizi sağlar.
 
 
6- Yemekten sonra atıştırma isteğinizi yok etmek için, hemen dişlerinizi fırçalayıp ağzınızda ferahlık ve hafif tatlı tat bırakan gargara ile çalkalayınız. 5 dakika zaman ayırdığınızda ağzınızı daha sonra kirletmek istemeyebilirsiniz.
 
 
7- Dışarıda yediğinizde diş fırçalayamaz iseniz, hemen ağzınıza naneli ağız spreyi sıkınız. Hoş bir ağız kokusu yemek kokusundan iyidir.
 
 
     
 
 
8- Sabah giyinmeden önce elli kez zıplayarak metabolizma hızınızı arttırın. Gün boyu karnınızı içeri çekerek dolaşın.
 
 
 
9- Bir davete gitmeden önce iştahınızı kapatacak düşük kalorili yiyecekler atıştırıp iki bardak su içiniz. (salatalık, marul olabilir)
 
 
 
10- Bol giysiler içinde saklanmayıp, vücudunuza oturan kıyafetler giyiniz. Böylece yeme arzusunu daha iyi kontrol ediniz.
 
 
 
11- Gece geç saatlerde yeme alışkanlığınızdan vazgeçiniz, çünkü geceleri metabolizma normalden daha yavaş çalışır ve yediğiniz besinlerden aldığınız kalorileri yakamazsınız.
 
 
 
 
VERDİĞİNİZ HER KİLO BİR BAŞARIDIR. ÇÜNKÜ DİYETE BAŞLAMASAYDINIZ BELKİ ŞİMDİ DAHA FAZLA KİLODA OLACAKTINIZ.
Tasarım ve Yazılım: Rizedeyiz Bilgi İşlem